Zarządzanie zmianą w organizacji farmaceutycznej

Prześlij zapytanie o to szkolenie

Zarządzanie zmianą w organizacji farmaceutycznej

Temat

Zarządzanie zmianą w ogranizacji farmaceutycznej

Na jakie pytania odpowiada szkolenie

1. Zmiana - zagrożenie czy szansa dla biznesu?
2. 
Jakie są etapy zmiany i jak nimi zarządzać?
3. 
Jak przeprowadzaćzespół przez zmiany w organizacji?
4. 
Jak wspierać pracowników w procesach zmian?
5. 
Jakie są najczęściej popełniane błędy przy wprowadzaniu zmian?
6. 
Jak wykorzystywać modele biznesowe do facylitowania procesów zmiany w swojej firmie?
7. 
Jak stosować narzędzia wdrażania procesu zmian?

Korzyści płynące ze szkolenia
  • Udział w szkoleniu to inwestycja w  rozwiniecie swoich kompetencji skutecznego zarządzania zmianą w firmie oraz skutecznego zarządzania firmą w sytuacji zmiany.

  • Menadżerowie uświadomią sobie potrzeby pracowników, oraz odpowiedzialność przełożonych wobec nich – nauczą się jak przeprowadzać zespół przez zmianę optymalizując jednocześnie efekty tej zmiany.

Kto skorzysta na tym szkoleniu

Szkolenie dla kierowników aptek i osób zarządzających aptekami i sieciami aptek.

METODY PRACY

Warsztat oparty na Symulacji, co daje możliwość bezpośredniego przełożenia treści szkoleniowych na wdrożenie.Ćwiczenia i inne narzędzia szkoleniowe dostosowane są do specyfiki pracy i pozwalają oprzeć się na doświadczeniach uczestników.

Program szkolenia

MODUŁ I. ZMIANY WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE

  • Zmiana, jako przejście od zagrożenia do szansy
  • Przeprowadzanie zespołu przez zmianę.
  • Reakcja psychologiczna na zmianę
  • Kształtowanie świadomości nieuchronności zmian –doświadczenie i analiza zmiany z punktu widzenia zarządu, menedżera i pracownika liniowego. 
  • Efektywne techniki radzenia sobie w sytuacji zmiany.
  • Kluczowe czynniki  sukcesu oraz procesy komunikacyjne, które przyspieszają wdrażanie nowych zachowań (własnych i innych osób).

 

MODUŁ II. JA W ZMIANIE

  • Mój osobisty proces zmian” – autodiagnoza własnych reakcji na zachodzące zmiany w organizacji. 
  • Fazy zmian:
    • Faza zaprzeczenia – jak ją rozpoznać? Zagrożenia wynikające ze zbyt długiego czasu przebywania w fazie zaprzeczenia.
    • Faza oporu – logiczne, psychologiczne i socjologiczne źródła oporu.
    • Faza eksperymentowania, czyli jak zaczynamy dostrzegać pozytywne kwestie na przyszłość.
    • Faza zaangażowania i czas na kolejne zmiany.
  • Osobisty plan zarządzania zmianą – arkusz samorozwoju uczestnika. 

 

MODUŁ III. WSPIERANIE INNYCH W PROCESACH ZMIAN

  • „Moi podwładni” – diagnoza pracownika w kontekście zmiany.  Analiza fazy zmiany na podstawie zaobserwowanych zachowań pracownika.
  • Scenki sytuacyjne (od wyparcia do zaangażowania).
  • Wspierające oraz hamujące zachowania menedżera wobec pracownika w przechodzeniu przez proces zmiany.
  • Mity dotyczące komunikacji w zmianie.
  • Akceptacja zmian, a poziom doinformowania – prezentacja i omówienie wniosków statystycznych.

 

MODUŁ IV. ZMIANA W ORGANIZACJI

  • Model Jon Koster LeadingChange – etapy zmiany w organizacji:

    -  Etap I – przygotowanie fundamentów: zbudowanie wśród pracowników gotowości i energii do zmiany,
    Etap II – planowanie: „analiza pola sił”, określanie priorytetów i tworzenie szczegółowego planu działania,
    Etap III – wdrożenie zmiany: budowanie wiarygodności, pokonywanie barier, znaczenie widocznych efektów i szybkiego zwycięstwa,
    Etap IV – zamrożenie efektów:sposoby zamrażania zmian w organizacji, z uwzględnieniem takich aspektów jak: przestrzeganie nowych standardów, badanie efektywności, motywowanie.

Zakończenie
Podsumowanie merytoryczne szkolenia:

  • quizz pytań,
  • puzzle,
  • runda kończąca,
  • ewaluacja.
RozwińZwiń szczegółowy opis szkolenia Drukuj pełny opis szkolenia w PDF Prześlij zapytanie o to szkolenie

Zarządzanie zmianą w organizacji farmaceutycznej

Subskrybuj SkillsUp!

Natychmiastowo odbierz dostęp do specjalnych zniżek oraz informacji o nowych szkoleniach.

Spokojnie, nie lubimy spamu tak samo jak Ty.

Zapisanie się do listy newslettera jest równoznaczne z zaakceptowaniem naszej polityki prywatności i klauzuli informacyjnej.

ZAUFALI NAM

Luxona Poland HP Provident Nes Pharma ING