Prześlij zapytanie o to szkolenie

Skargi, wnioski i petycje w postępowaniu administracyjnym

Temat

Skargi, wnioski i petycje w postępowaniu administracyjnym

Na jakie pytania odpowiada szkolenie
  1. Kiedy pismo jest skargą, a kiedy wnioskiem?
  2. Jaką rolę odgrywają petycje? W jaki sposób je przyjmować?
  3. Jakich czynności należy dokonać w toku postępowania skargowego?
Korzyści płynące ze szkolenia
  • Umiejętność udzielania odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje.
  • Obszerną wiedzę w zakresie prowadzenia i przebiegu postępowań uproszczonych z wniosków, skarg i petycji.
Kto skorzysta na tym szkoleniu

Pracownicy administracji samorządowej i rządowej, do których obowiązków zawodowych należy udzielanie odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje; wszyscy pracownicy szeroko pojętej administracji publicznej, którzy są zainteresowani poszerzeniem wiedzy z zakresu prowadzenia postępowań z zakresu skarg, wniosków i petycji. 

METODY PRACY

Interaktywny wykład części teoretycznej. Część praktyczna w formie warsztatów. W oparciu o nasze dotychczasowe doświadczenia skonstruowaliśmy zajęcia, których przedmiotem są realne trudności pracowników administracji publicznej, związane z udzielaniem odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje, a także z prowadzeniem związanych z nimi postepowań. Dostosowujemy je do potrzeb i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Nauka przez doświadczenie – ćwiczenie różnych sytuacji, konsultacje indywidualne jest obecnie najefektywniejszą formą szkolenia.

Program szkolenia
  1. Skarga, wniosek i petycje – różnice.
     
  2. Prawo do skargi, wniosku i petycji.
     
  3. Postępowanie w trybie działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego, a postępowanie ogólne – relacje.
     
  4. Przebieg postępowania w sprawach skarg i wniosków.
     
  5. Sposoby rozpatrzenia skarg i wniosków.
     
  6. Kontrola oraz środki nadzoru nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków.
     
  7. Sposoby rozpoznawania petycji.
     
  8. Podsumowanie nowelizacji przepisów.
RozwińZwiń szczegółowy opis szkolenia Drukuj pełny opis szkolenia w PDF Prześlij zapytanie o to szkolenie

Skargi, wnioski i petycje w postępowaniu administracyjnym

Subskrybuj SkillsUp!

Natychmiastowo odbierz dostęp do specjalnych zniżek oraz informacji o nowych szkoleniach.

Spokojnie, nie lubimy spamu tak samo jak Ty.

Zapisanie się do listy newslettera jest równoznaczne z zaakceptowaniem naszej polityki prywatności i klauzuli informacyjnej.

ZAUFALI NAM

Luxona Poland HP Provident Nes Pharma ING