Negocjacje B2B w farmacji

Prześlij zapytanie o to szkolenie

Negocjacje B2B w farmacji

Temat

Negocjacje B2B w farmacji

Na jakie pytania odpowiada szkolenie

1. Jak stosować taktyki negocjacyjne w celu osiągnięcia korzystnych wyników?
2. Co w praktyce oznacza odpowiednie planowanie i przygotowanie się do negocjacji?
3. W jaki sposób budować zaufanie i wiarygodność we współpracy z partnerami biznesowymi?
4. Jak zarządzać trudnymisytuacjami emocjonalnymi i rozwiązywać konflikty?

Korzyści płynące ze szkolenia
  • Stosować taktyki negocjacyjne w celu osiągnięcia korzystnych wyników.
  • Generować wyniki negocjacji poprzez odpowiednie planowanie i przygotowanie 
  • Stosować odpowiednie pytania i wykorzystywać umiejętność słuchania 
  • Budować zaufanie i wiarygodność we współpracy z partnerami biznesowymi
  • Zarządzać trudnymi sytuacjami emocjonalnymi i rozwiązywać konflikty
Kto skorzysta na tym szkoleniu

Szkolenie kompetencyjne skierowane do menadżerów, osób odpowiedzialnych za kontakty biznesowe z kontrahentami w sektorze farmaceutycznym. Szczególnie polecamy je opiekunom firm, pracownikom działów przetargów, zakupów, handlowców i innych osób, które negocjują warunki współpracy z kontrahentem.

METODY PRACY
Szkolenie ma charakter treningu behawioralnego zorientowanego na kształtowanie konkretnych zachowań. W trakcie szkolenia wykorzystujemy głównie metody aktywne (praktyka) odwołujące się do doświadczeń i wiedzy uczestników oraz metody twórcze (rozwiązywanie problemów, wypracowanie standardów, tworzenie wizji, symulacja). Dla wsparcia i usystematyzowania wiedzy stosujemy metody podawcze: mini-wykłady i mini-prezentacje w zakresie koniecznym dla procesu szkolenia.

Program szkolenia

Moduł I: Podstawy negocjacji

  • Negocjacje w biznesie – pozycyjne i obszarowe,
  • Model negocjacji zintegrowanych,
  • Jaki jest skuteczny negocjator?
  • 8 praktyk skutecznych negocjatorów,
  • Zróbmy interes, czyli 4 etapy negocjacji biznesowych,
  • Częste błędy negocjacyjne.

 

Moduł II: Negocjacje w praktyce
„STAR-AK” Gra negocjacyjna oparta na „dylemacie więźnia,;
-
 Omówienie gry, wskazanie na rolę następujących elementów:

  • BATNA
  • Stanowisko
  • Interes
  • Emocje
  • Synergia
  • Win-win

 

Moduł III: Taktyki i techniki negocjacyjne

  • Typowe taktyki - analiza przypadków biznesowych,
  • Wytyczne negocjacyjne, czyli po co negocjować?
  • 5 filarów zaplanowania i przygotowywania negocjacji,
  • Matryca negocjacyjna: Mój/nasz biznes,
  • Matryca negocjacyjna: Twój/Wasz biznes,
  • Taktyki w negocjacjach biznesowych.

 

Moduł IV: Proaktywne zbudowanie obszaru porozumienia

  • 5 zasad budowania porozumienia w negocjacjach,
  • Jak się robi zaufanie, wiarygodność i szacunek w praktyce,
  • Arkusz zobowiązania do budowania zaufania, wiarygodności i szacunku,
  • Techniki perswazyjne w negocjacjach,
  • 6 skutecznych sposobów wpływania na decyzje ludzi,
  • Piłka w grze, czyli trening kontinuum postawy i zachowań w negocjacjach,
  • Trening zachowań „negocjacyjne dżu-dżitsu” w trudnych sytuacjach.

 

Moduł V: Trening umiejętności słuchania – pozyskiwanie danych

  • Wykorzystanie potęgi presupozycji,
  • Po co być otwartym na feedback?
  • Korzyści z postawy pasywnej, asertywnej i agresywnej,
  • Trzy rodzaje pytań i do czego je wykorzystać?
  • Techniki udzielania odpowiedzi,
  • Typowe pytania negocjacyjne,
  • Czy jeszcze słuchasz, czy już wiesz? Quiz umiejętności słuchania,
  • Typowe bariery słuchania i sposoby radzenia sobie z nimi,
  • Poziomy i zasady skutecznego słuchania,
  • Podsłuch osobisty czyli komunikacja pozawerbalna w negocjacjach.

 

Moduł VI: Konflikt w służbie celu czyli emocje w negocjacjach

  • Ty jako negocjator – test nastawienia,
  • Inteligencja emocjonalna w negocjacjach,
  • Skuteczne zarządzanie emocjami – dobre praktyki, 
  • Dlaczego i po co powstają konflikty,
  • Rozwiązywanie konfliktów 6 krokach,
  • Technika pozornej zgody,
  • Technika tarczy,
  • Podsumowanie szkolenia.

 

Sesja pytań i odpowiedzi

  • Opcjonalnie test / quiz na zakończenie,
  • Wręczenie certyfikatów,
  • Ewaluacja (ankieta lub ewaluacja metodami alternatywnymi np. róża wiatrów),
  • Zakończenie szkolenia.
RozwińZwiń szczegółowy opis szkolenia Drukuj pełny opis szkolenia w PDF Prześlij zapytanie o to szkolenie

Negocjacje B2B w farmacji

Subskrybuj SkillsUp!

Natychmiastowo odbierz dostęp do specjalnych zniżek oraz informacji o nowych szkoleniach.

Spokojnie, nie lubimy spamu tak samo jak Ty.

Zapisanie się do listy newslettera jest równoznaczne z zaakceptowaniem naszej polityki prywatności i klauzuli informacyjnej.

ZAUFALI NAM

Luxona Poland HP Provident Nes Pharma ING