Szkolenie skuteczność osobista

Prześlij zapytanie o to szkolenie

Szkolenie skuteczność osobista

Temat Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i wynikającym z nich stresem
Na jakie pytania odpowiada szkolenie
  1. Jak emocje i stres działają na ludzi i do czego to prowadzi?
  2. Czym jest nastawienie jak można je zmieniać słuchając 4 uszami?
  3. Jakie narzędzia samoregulacji i panowania nad swoimi stanami wewnętrznymi i impulsami można zastosować od zaraz?
  4. Czym jest, jak powstaje i co z robić z konfliktem w zespole?
  5. Jak w praktyce zarządzać różnorodnością?
  6. Jak stosować proste zasady higieny psychicznej w pracy?
Korzyści płynące ze szkolenia
  • Zwiększy świadomość uczuć własnych oraz uczuć innych ludzi.
  • Pogłębi działania skutecznego kierowania własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach.
  • Zwiększy umiejętność słuchania innych ze zrozumieniem (sens, emocje).
  • Zwiększy świadomość mechanizmów własnego działania.
  • Nauczy się redukować poziom stresu.
  • Pozna i przećwiczy mechanizmy rozwiązywania konfliktów w grupie.
  • Uświadomi sobie własny styl interpersonalny oraz pozna zachowania sprzyjające dobrym relacjom z innymi ludźmi i z samym sobą.
Kto skorzysta na tym szkoleniu Szkolenie skierowane jest do menedżerów, kierowników i liderów zespołów, mentorów, kandydatów na menedżerów, trenerów i mentorów oraz do przedstawicieli pracujących w firmach farmaceutycznych. Firmy które traktują szkolenia jako inwestycje, chcą zmiany i oczekują realnych efektów.

METODY PRACY

Szkolenie ma charakter treningu opartego na zwiększeniu własnej świadomości oraz na zarządzaniu poprzez swoiste narzędzia. Podczas szkolenia uczestnicy pracują w oparciu o własne wyniki z testów, refleksje i spostrzeżenia, dzięki przeprowadzają zmianę w swojej postawie, wiedzy i umiejętnościach jednocześnie.

Program szkolenia
  1. Emocje i stres:
    • Czym są emocje, schemat powstawania emocji:
      1. Definicja emocji, podział i rola emocji.
      2. Emocje a uczucia, schemat powstawania emocji, kierowanie emocjami, panowanie nad sobą.
      3. Jak powstają i o czym informują nas emocje?
      4. Analiza informacji przekazywanych przez emocje.
    • Jak i po co powstaje stres:
      1. Natura stresu.
      2. Indywidualne reakcje na stres.
      3. Główne przyczyny stresu i reakcje ludzkie.
      4. Objawy stresu.
      5. Stres w miejscu pracy, a efektywność zawodowa.
    • Umysł racjonalny a umysł emocjonalny – IQ i EQ, czyli składowe sukcesu - dyskusja moderowana:
      1. Test – autodiagnoza inteligencji emocjonalnej uczestników warsztatu.
      2. Umysł racjonalny i emocjonalny – wyniki badań, statystyki.
      3. Ćwiczenia i przykłady obrazujące role i komplementarność obu inteligencji.
  2. Nastawienie i 4 uszy:
    • Koło nastawienia - prezentacja samonapędzającego się mechanizmu przekonań.
    • Test 4 uszy wg von Thuna – wykonanie, omówienie i dyskusja.
    • Prezentacja połączona z dyskusją nad mechanizmami powstawania konfliktów związanych z nastawieniem podczas słuchania.
    • Ćwiczenie narzędzi słuchania i porozumienia. zmniejszających napięcie i usprawniających komunikację:
      1. Pytania wywołujące odpowiedź.
      2. Parafraza lustrzana.
      3. Parafraza rzeczowa.
      4. Technika domniemania pozytywnych intencji.
  3. Samoregulacja - panowanie nad swoimi stanami wewnętrznymi i impulsami:
    • Proaktywność wg W.E. Frankl - prezentacja i omówienie:
      1. Techniki ułatwiające kierowanie emocjami.
      2. Metody radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami – samokontrola.
      3. Ćwiczenia i przykłady– postawa pro aktywna postawa reaktywna.
      4. Scenki oparte na przypadkach z pracy uczestników – radzenie sobie z tzw. sytuacji kryzysowymi.
  4. Konflikt w zespole:
    • Koło konfliktu Moora:
      1. Fazy konfliktu
      2. Potrzeby interesariuszy konfliktu.
      3. Style reagowania w sytuacjach konfliktowych.
      4. Struktura i metody rozwiązywania konfliktu.
    • 15 krzeseł - zadanie zespołowe oparte na pozornym konflikcie struktury i interesów:
      1. Etapy wchodzenia w zadanie.
      2. Propozycje rozwiązań.
      3. Moment przełomowy.
      4. Interesariusze.
    • Koło konfliktu i źródła konfliktów w organizacji:
      1. Jak powstają konflikty relacji?
      2. Efekt „uczuć ojcowskich” jako jego przeciwieństwo.
      3. Szef – mój przyjaciel – prawdy i fikcje.
      4. Kiedy szef może być przyjacielem?
      5. Kompetencje pracownika a relacja z szefem.
    • „A to ci historia” - omówienie i warsztat:
      1. Konflikt danych, konflikt strukturalny i strefy odpowiedzialności, konflikty wartości vs szacunek, konflikty interesów vs środki zaradcze.
      2. Działania podejmowane w sytuacji konfliktu.
      3. Konflikt jako problem do rozwiązania – zasady.
  5. Zarządzanie różnorodnością:
    • "Indiańska wioska” – ćwiczenie, zarządzanie różnorodnością w praktyce:
      1. Autopercepcja - postrzeganie samego siebie.
      2. Tożsamość grupowa.
      3. Postrzeganie innych grup.
      4. „filtry” spostrzegania - wpływ uprzedzeń i stereotypów.
      5. Płeć w biznesie.
    • Okna Johari i co tego wynika dla mojego funkcjonowania w zespole:
      1. Atrybuty poszczególnych okien i ich rola okien w budowaniu tożsamości zespołowej czyli skąd się bierze podział na „my’ i „oni”.
      2. Inne czynniki wpływające na podziały, jak je oswoić?
  6. Narzędzia w praktyce:
    • Moduł oparty jest na narzędziach przygotowanych i umieszczonych w materiałach dla uczestników:
      1. Techniki zapobiegania konfliktom.
      2. Techniki pracy w konflikcie struktury i interesów.
      3. Techniki coachingowe w skrzynce menadżera.
      4. Techniki facylitacji pracy zespołowej.
      5. Techniki mediacji.
      6. Techniki rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem arbitra.
  7. Zakończenie:
    • list do siebie,
    • puzzle,
    • runda kończąca,
    • ewaluacja (proponowana technika: gadająca ściana).
RozwińZwiń szczegółowy opis szkolenia Drukuj pełny opis szkolenia w PDF Prześlij zapytanie o to szkolenie

Szkolenie skuteczność osobista

Subskrybuj SkillsUp!

Natychmiastowo odbierz dostęp do specjalnych zniżek oraz informacji o nowych szkoleniach.

Spokojnie, nie lubimy spamu tak samo jak Ty.

Zapisanie się do listy newslettera jest równoznaczne z zaakceptowaniem naszej polityki prywatności i klauzuli informacyjnej.

ZAUFALI NAM

Luxona Poland HP Provident Nes Pharma ING