Mapa drogowa kultury organizacji

Prześlij zapytanie o to szkolenie

Mapa drogowa kultury organizacji

Temat

Mapa drogowa kultury organizacji

Na jakie pytania odpowiada szkolenie

1. Jak wykorzystać wartości i misję organizacji w tworzeniu zaangażowania pracowników?
2. 
Jak zdiagnozować stan obecny i opracować wizję rozwojowych, pożądanych zmian w kulturze organizacji oraz wytyczyć strategię?
3. 
W jaki sposób zaprosić menadżerów do wspólnej pracy oraz wzięcia odpowiedzialności za wypracowane efekty?
4.  
Jak ocenić w realnym działaniu umiejętności interpersonalne menadżerów?
5. 
Co w praktyce oznacza zrobić pierwszy krok do realizacji nowej strategii?
6. 
Po co i w jaki sposób zdiagnozować podstawowe potrzeby rozwojowo – szkoleniowo –coachingowo- mentorskie zespołu?

Korzyści płynące ze szkolenia

Nauczysz się:

  • Opisać kulturę organizacji, pokazać jej wartości i misję, zastanowić się nad jej silnymi i słabymi stronami na poziomie indywidualnym oraz zespołowym, zdiagnozować aktualną strategię. 
  • Wypracować wizję rozwojowych, pożądanych zmian w kulturze organizacji -wytyczyć przyszłą strategię.
  • Stworzyć GPS - pierwszy krok do realizacji nowej strategii.
  • Zaprosić menadżerów do wspólnej pracy i do wzięcia odpowiedzialności za wypracowane efekty, zinternalizowania ich ocenić w realnym działaniu umiejętności interpersonalne menadżerów - ich funkcjonowanie w grupie, aktywne słuchanie, umiejętność współpracy, podejmowania decyzji, itp. 
  • Zdiagnozować podstawowe potrzeby rozwojowe- szkoleniowo- coachingowo- mentorskie zespołu.
Kto skorzysta na tym szkoleniu

Program skierowany jest do menadżerów, którzy mają wdrożyć nową strategię i taktykę działania, zmienić funkcjonowanie zespołu oraz osiągnąć nowe cele rynkowe.

METODY PRACY

Szkolenie ma charakter treningu behawioralnego zorientowanego na kształtowanie konkretnych zachowań. W trakcie szkolenia wykorzystujemy głównie metody aktywne (praktyka) – odwołujące się do doświadczeń i wiedzy uczestników oraz metody twórcze (rozwiązywanie problemów, wypracowanie standardów, tworzenie wizji). Dla wsparcia i usystematyzowania wiedzy stosujemy metody podawcze: mini-wykłady, mini-prezentacje, w zakresie koniecznym dla procesu szkolenia.

Program szkolenia

Zakres tematyczny:
 

Diagnoza kultury organizacji – gdzie teraz jesteśmy?
Identyfikacja 6 podstawowych wymiarów kultury zespołu:

  • ogólna charakterystyka kultury organizacji,
  • styl przywództwa,
  • styl zarządzania pracownikami,
  • czynniki spójności organizacji,
  • czynniki na które kładzie się nacisk,
  • kryteria sukcesu.

 

Formy pracy: Indywidualna praca z kwestionariuszem OCAI, analiza wyników – czym w ocenie menadżerów charakteryzuje się kultura organizacyjna firmy. Narzędziekwestionariusz do oceny kultury organizacji OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument)

 

Model wartości konkurujących Cameron, Quinn:

  • Zapoznanie z modelem wartości konkurujących i 4 typami kultury organizacji adhokracja, klan, rynek, hierarchia.
  • Konsekwencje każdej z tych kultur oraz ich wpływ na zarządzanie.
  • Facylitacja pracy grupy - która z tych kultur jest najbardziej charakterystyczna dla poszczególnych wymiarów naszego zespołu, dlaczego, jak to wpływa na nas, jak na naszych klientów i na nasze wyniki?

 

Formy pracy: warsztat, dyskusja moderowana.
Diagnoza kierunku zmian kultury zespołu – tam chcemy być:

  • Każdy z menadżerów indywidualnie wypełnia kwestionariusz OCAI i ocenia - gdzie wg. niego chciałby aby sytuował się zespół, w którym pracuje.
  • Na podstawie wyników indywidualnych obrazujemy średnią dla całej grupy menadżerów – jakie cechy wg nich powinien mieć zespół, w którym razem pracują: jak powinien się zmienić, aby był skuteczniejszy, jak powinien się rozwijać?
  • Facylitacja pracy grupy- wypracowanie wspólnej wizji, jaki chcemy aby był nasz zespół, osiągnięcie konsensusu w wizji rozwoju zespołu.

 

Formy pracy: warsztat, diagnoza oczekiwań i potrzeb zespołu.

GPS zespołu – wytyczenie i zaplanowanie drogi:

  • Cechy skutecznych menadżerów – wg koncepcji P. Druckera,
  • Praca w małych zespołach – tworzenie GPS-ów,
  • Facylitacja pracy grupy – wytyczenie zmian, organizacyjnych celów programu rozwojowego. 
RozwińZwiń szczegółowy opis szkolenia Drukuj pełny opis szkolenia w PDF Prześlij zapytanie o to szkolenie

Mapa drogowa kultury organizacji

Subskrybuj SkillsUp!

Natychmiastowo odbierz dostęp do specjalnych zniżek oraz informacji o nowych szkoleniach.

Spokojnie, nie lubimy spamu tak samo jak Ty.

Zapisanie się do listy newslettera jest równoznaczne z zaakceptowaniem naszej polityki prywatności i klauzuli informacyjnej.

ZAUFALI NAM

Luxona Poland HP Provident Nes Pharma ING