Komunikacja managerska

Prześlij zapytanie o to szkolenie

Komunikacja managerska

Temat Komunikacja managerska
Na jakie pytania odpowiada szkolenie
  1. Jaka jest rola menadżera w efektywnym zarządzaniu?
  2. Jakie narzędzia komunikacji i wsparcia stosować na poszczególnych etapach rozwoju pracownika wg Blancharda?
  3. Jak asertywnie komunikować się z podwładnymi?
  4. Jak rozpoznawać i dobrze wykorzystywać motywatory ludzkich działań?
  5. Jakimi narzędziami komunikacyjnymi wspierać zarządzanie kryzysowe w organizacji?
Korzyści płynące ze szkolenia
  • Przyjrzy się podejmowanym przez siebie działaniom w zakresie kierowania i dokona samooceny ich efektywności.
  • Pozna zasady i przygotuje się do prowadzenia rozmów z zespołem.
  • Przygotuje się do prowadzenia rozmów o celach, finansach.
  • Pozna zasady i przećwiczy prowadzenie rozmów korygujących i rozwojowych.
  • Przygotuje się i przeprowadzi rozmowę oceniającą wg wypracowanych zasad.
  • Pozna sposoby przekazywania informacji o konsekwencjach.
  • Pozna zasady zarządzania sytuacyjnego od instruktażu do zarządzania przez cele.
  • Rozwinie kompetencje coachnigowe zwiększające efektywność pracownika pozna zasady prowadzenie efektywnych zebrań.
  • Przećwiczy wyznaczanie i komunikowanie celów zespołowych.
Kto skorzysta na tym szkoleniu Szkolenie skierowane jest do menedżerów, kierowników i liderów zespołów, mentorów, kandydatów na menedżerów, trenerów i mentorów.

METODY PRACY

Szkolenie ma charakter narzędziowy. Oparte jest na symulacji wzbogaconej mini prezentacjami i wykładami interaktywnymi. Bezpośrednio po szkoleniu uczestnicy będą mogli zastosować poznane metody i rozwiązania w praktyce.

Program szkolenia
  1. Rola menadżera w efektywnym zarządzaniu:
    • Perspektywa menadżera a perspektywa podwładnego.
    • Portret efektywnego menadżera wspierającego rozwój pracownika i motywującego do wydajnej pracy oraz podnoszenia wyników.
    • Dwuczynnikowa teoria Herzberga – prezentacja wyników badań.
    • Wprowadzenie rozróżnień pomiędzy:
      1. czynnikami higieny, które obniżają wyniki sprzedaży lub zatrzymują je na stałym poziomie,
      2. czynnikami motywacji, które zwiększają efektywność.
  2. Zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda - style zarządzania a etapy rozwoju kompetencji pracownika:
    • analiza rozwoju kompetencji i zaangażowania pracownika na przykładach – ćwiczenie,
    • adekwatny i nieadekwatny dobór zadań do poziomu rozwoju pracownika – scenka sytuacyjna,
    • diagnoza potrzeb pracowniczych na poszczególnych etapach rozwoju – dobór właściwego stylu zarządzania i działań menadżera,
    • autodiagnoza w oparciu o test Blancharda – omówienie w oparciu o wskaźnik elastyczności i wskaźnik adekwatności wyboru stylu zarządzania sprzedażą,
    • lider kierujący, nauczający, negocjujący i delegujący – ćwiczenie „puzzle” kształtujące elastyczność w stosowaniu stylu zarządzania optymalnego dla danego etapu rozwoju kompetencji.
  3. Express komunikacyjny:
    • Powody dla których pracownicy nie robią tego, co mają zrobić - wyniki badania,
    • 8 przyczyn nieporozumień, czyli schemat procesu komunikacji.
    • Praktyczne ćwiczenie komunikacji pozawerbalnej:
      1. kontakt wzrokowy,
      2. postawa ciała,
      3. gestykulacja,
      4. wyraz twarzy,
      5. dźwięki,
      6. ton, natężenie głosu,
      7. atrybuty władzy,
      8. zarządzanie przestrzenią w komunikacji z pracownikiem.
    • Komunikaty asertywne:
      1. wyrażanie potrzeb,
      2. komunikat Ja,
      3. prośba,
      4. polecenie,
      5. odmowa.
    • Reagowanie na nieuprawnioną krytykę:
      1. uogólnienie,
      2. ocena osoby, nie zachowania lub zdarzenia,
      3. raniąca forma,
      4. aluzja.
  4. Komunikacja w zarządzaniu pracownikami:
    • Planowanie pracy:
      1. planowanie w dół, a realne oczekiwania – case study,
      2. podział zadań i sposoby ich realizacji a kompetencje i możliwości pracownika.
    • Cykl komunikacji w zarządzaniu:
      1. zlecenie zadania – odbiór czyli jak wyznaczać i komunikować ramy zadania,
      2. delegowanie – monitorowanie – ocena/informacja zwrotna - symulacja.
    • Zlecanie zadań i delegowanie:
      1. określenie standardu zlecania i delegowania zadań (precyzowanie celów i oczekiwanych wyników sprzedażowych, ustalanie sposobu wykonania, określenie zasobów, ustalenie sposobu rozliczania zadań i określenie konsekwencji),
      2. błędy w zakresie zlecania/delegowania zadań, a spadek wyników sprzedażowych,
      3. delegowanie w praktyce i na przykładach – ćwiczenie indywidualne.
    • Monitorowanie działań pracownika:
      1. rola monitoringu w zarządzaniu, zasady monitorowania pracy,
      2. monitoring a kontrola,
      3. brak kompetencji, zasobów czy motywacji? – baza działań menadżera w zakresie skutecznego monitorowania.
    • Ocena wykonania zadania i udzielanie informacji zwrotnej:
      1. pojęcie, cele i zasady feedbacku,
      2. narzędzia skutecznego feedback’u,
      3. trudne sytuacje w udzielaniu informacji zwrotnych i sposoby radzenia sobie z nimi,
      4. jak z błędów pracownika uczynić narzędzie budowania własnego autorytetu przy jednoczesnym utrzymaniu na wysokim poziomie gotowości do pracy? - przykłady,
      5. konstruktywna pochwała i krytyka – najważniejsze zasady i najczęściej popełniane błędy,
      6. cykle rozmów dyscyplinujących: korygująca, ostrzegawcza, dotycząca sankcji, funkcja motywująca i rozwojowa oceny, schematy udzielania informacji zwrotnej,
      7. znaczenie bodźców i ich bilans,
      8. wpływ efektywnej oceny na kolejne motywacje do osiągania wyników sprzedażowych - model ZET – wdrożenie modelu i ćwiczenia indywidualne.
  5. Fakty i mity o motywatorach działania ludzi:
    • Motywatory finansowe i pozafinansowe - analiza badań.
    • 3 siły napędowe zaangażowania pracowników - praca z mapą zaangażowania pracowników poszczególnych menadżerów obecnych na szkoleniu:
      1. relacje z przełożonym,
      2. kilka podpowiedzi jak zrobić dumę z pracy w firmie,
      3. zaufanie do zarządu czyli po nam w firmie wizja misja i wartości.
    • Jak motywują najlepsi? - dobre praktyki.
  6. Komunikacja z pracownikiem w trudnych warunkach:
    • Ćwiczenie scenkami z omówieniem sytuacji:
      1. kiedy pracownik wykazuje agresję lub niezadowolenie,
      2. kiedy pracownik boi się lub jest niezdecydowany,
      3. kiedy pracownik "wie wszystko i to zdecydowanie lepiej" niż przełożony.
    • Zastrzeżenia, obiekcje, wątpliwości, uwagi… czyli kiedy pracownik mówi NIE!
      1. menadżer w kole nastawienia, czyli co robić kiedy irytuje mnie to. co mówi pracownik,
      2. 3 szybkie techniki pracy z obiekcjami ze strony pracownika: potwierdzenie zastrzeżenia, wzmocnienie, kontynuacja + wyjaśnienie - case strudies,
      3. typowe błędy powodujące bariery w komunikacji: wykład ilustrowany przykładami.
  7. Zakończenie:
    • quizz pytań,
    • puzzle,
    • runda kończąca,
    • ewaluacja (proponowane techniki: balon, termometr).
RozwińZwiń szczegółowy opis szkolenia Drukuj pełny opis szkolenia w PDF Prześlij zapytanie o to szkolenie

Komunikacja managerska

Subskrybuj SkillsUp!

Natychmiastowo odbierz dostęp do specjalnych zniżek oraz informacji o nowych szkoleniach.

Spokojnie, nie lubimy spamu tak samo jak Ty.

Zapisanie się do listy newslettera jest równoznaczne z zaakceptowaniem naszej polityki prywatności.

ZAUFALI NAM

Luxona Poland HP Provident Nes Pharma ING